Tuesday, October 27, 2009

hati-hati hati

aaahhh bosan..
hari bermalasan sedunia..
system pn tgh down..
bagus bagus...


permasalahan hati mmg tiada kesudahan barangkali bagi aku.. aku akui aku mudah jatuh cinta.. tapi mudah juga menjadi bosan.. bahaya kan.. tp itulah aku..

aku perlukan sesuatu yg boleh membuatkan aku terus teruja.. dlm apa jua pun.. kerja hidup frenship relationship.. mungkin buku dan kamera shj yg mampu buat aku terus tak bosan melayani kedua2nya.. owh good music too..

mgkn itu yg membuatkan aku selalu bertukar2 status.. hahahaha.. aku tak pernah menaruh harapan pd sesiapa.. cuma kdg2 aku terbawa2 dgn perasaan sndri.. yg kdg kala menampakkan aku spt org bodoh.. yg slalunya akan menyakitkan hati sndri.. tp hati aku cepat sembuh.. time heals the pain, eventually.. huhuhu...

lalu bila aku mendapat soalan berkaitan perkahwinan, aku sndri jadi takut.. mampukah aku setia menyayangi psgnku hingga ke mati? mgkn aku blm berjumpa dgn si dia yg benar2 mampu mengambil terus hatiku tanpa memulangkannya semula.. mgkn setelah hatiku dicuri begitu baru aku akan terus kekal bersamanya.. does it work that way? i dont know.. -_-"

sesungguhnya aku dah lama tak menyayangi insan yg bergelar lelaki kecuali family aku sndri.. cinta aku pd mereka seolah2 satu permainan.. sayang yg diungkap hanya di bibir.. hatiku sekeras batu.. dipukul ombak sekalipun begitu jua lah rupanya yg akan tinggal.. mgkn kepercayaanku terhadap insan yg bernama lelaki ini semakin cetek.. lalu hatiku mengeras sebegitu.. yeke? hmm....

permasalahan hati yg satu ni lah yg tak pernah aku ketemu jwpnnya.. sbb tu lah aku lebih selesa being single.. well, ok to be precise, single but not single.. bahahaha.. bley ke gitu? hmm.. i luv the freedom being unattached to anyone.. keputusanku dibuat tanpa perundingan dgn mana2 pihak, ataupun dipengaruhi oleh mana2 pihak, dan tidak mengakibatkan kecederaan mana2 pihak.. everything is on me and about me only.. haaaaa cane lah aku nak insaf get serious about relationship kalo aku mmg sgt enjoy hidup begini u tell me? sgt lapang freedom hidup bergaya.. yesss....

mgkn aku perlukan org yg tidak mengongkong aku.. yg menghormati kebebasan aku utk hidup spt yg aku mahu.. yg menerima aku berfikiran dan bersikap rasional kritis dan bebas bersuara.. dan juga mampu membuat aku terus teruja berada disampingnya..

bagaimana mahu membuat aku teruja? kenali aku dan kamu akan tahu. titik.

No comments: