Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan 2010 - I dedicate this for you mak... with love

Ramadhan tahun ni aku berazam nak berbuka puasa di rumah hari2.. cuba balik awal no matter what it takes.. alhamdulillah so far i made it..

kenapa nak berbuka kat rumah? mulanya atas rasa kesian kat mak aku.. tak ada siapa yang nak tolong dia kat rumah memasak.. adik aku busy kerja, balik lambat.. adik lelaki aku, well....kalau dah nama lelaki apa sangat la yang dia boleh tolong kat dapur tu kan.. adik bongsu aku pulak tak ada kat rumah, praktikal di hospital serdang so sekarang menyewa sementara kat sana..

tapi dari rasa kesian tu la terbit rasa lain.. rasa sayu tengok mak happy sangat ada anak dia tolong dia.. ada anak dia berbuka sama2 (walaupun tak lengkap).. and she is really looking forward to the day when we all can gather together break fasting at home.. yup, my mom is like that.. dia suka anak2 dia semua depan mata.. nasib baik 4 orang je anaknya.. buatnya 14?? hahahha..

baru aku faham.. kenapa dari dulu mak selalu bising suruh balik rumah makan sama2.. jangan asyik makan kat luar.. selain nak suruh aku berjimat, dia lebih kepada nak makan sama2 dengan anak2nya..

maafkan Ada mak.. Ada tak pernah nak cuba faham mak selama ni.. i was blinded with my own stubbornness.. i took for granted what i have in hand and kept busying to fulfill my wants.. i have forgotten you, even though you are just actually in front of me all this while..

i'm sorry mak.. and i love you always...

2 comments:

faradel said...

alamak...ko buat aku rs nak nangis lah bc entri kali ni....huhu..

yer Ada, habiskan lah masa dgn mak selagi dia ade, bila dh takde..baru ko tau betapa sunyinya dunia....nk mkn pun dh xde selera..

p/s: rs brslh plak ajak ko berbuka kt luar..hehe

whitelilies island said...

weh pe lak nk rs bersalah.. sekali skala b'buka ngan kwn2 pun ok gak.. hehe :)