Saturday, November 5, 2011

Syukurku di aidiladha 2011

alahai lama betul dah tak update blog.. Bukan niat untuk tinggalkan lama2, bukan sebab takde masa.. Niat untuk update ada.. Ada banyak cerita dan gambar untuk dikongsi.. Tapi kebanyakan masa yang ada diperuntukkan untuk perkara lain yang pemberatnya lebih tinggi.. Jadi terpaksa dibiarkan je blog ni sepi berhabuk dan bersawang..

Ok jom vakum :-P

So far alhamdulillah semuanya sihat dan dalam keadaan yang baik2.. Kecuali family maksu aku yang tengah rancak ber-chicken pox secara berjemaah.. Semoga diorang sefamili akan cepat sembuh..

Aku baru je pulang dari tempat idaman.. Dah lama bermimpi nak pergi dan akhirnya sampai jua.. Syukur alhamdulillah.. Tempat yang indah.. Kenangan yang indah.. Pengalaman berharga yang sempat dirakam akan dikongsi nanti.. Buat masa sekarang belum sempat lagi diedit dan diupload..

Sambungan lawatan adalah pada minggu depan.. Kali ni bf akan turut serta.. Harap2 bf tetap utuh dan teguh, gagah lagi bergaya merentas banjaran titiwangsa..

Oh, dan semoga duit aku cukup untuk belanja hingga hujung bulan ni.. Nak buat macam mana.. Dah tersusun jadual rombongan dekat2.. Dekat dengan aidiladha pulak tu.. *pitam*

Aidiladha kali ni aku rasa teruja.. Memang dinanti ketibaannya.. Sambutan hari raya pertama adalah di ipoh.. Esok insyaAllah abah akan membacakan khutbah buat kali pertama dalam sejarah hidup manusia sejagat.. Sibuk betul dia baca transkrip.. Orang surau minta dia imamkan solat raya tapi ditolak.. Berat tanggungjawab tu katanya.. Takpe bah, maybe next year.. Or next next year.. Anyway anyhow, i am proud of you.. Siyes tak sabar nak solat raya esok yaayyy!!

Hari raya kedua baru balik ke kampung.. Adik beradik mak sepakat nak berkumpul di sayong untuk majlis korban.. Alhamdulillah tahun ni aku diberi peluang sekali lagi untuk sertai sebahagian korban.. Terima kasih yang tak terhingga kehadratNya, diberi peluang ini, untuk meraikan aidiladha sebegini.. Ya Allah, semoga nikmat seperti ini akan terus aku kecapi.. Amin...


I am not sure if i can be happier than now.. If i can, then i must be blessed.. Rahmat Allah itu memang datang tanpa diduga.. Nikmat yang diberi tak pernah putus, malah bertambah.. HikmahNya hanya dapat dilihat jika tidak berputus asa pada hidup.. KebesaranNya, walau baru sedikit cuma yang telah aku saksikan, cukup membuat aku rasa lengkap sempurna.. Jika bahagia ini boleh menjadi lebih, janganlah Engkau jadikan aku hambaMu yag pelupa.. Amin...

Buat kalian, Selamat Hari Raya Aidiladha... ^____^

No comments: