Wednesday, January 4, 2012

jalanan ke situ

membaca isu amalina che bakri (antara link yang aku baca di sini.. aku bagi link yang satu ni je sebab yang ni je ada banyak gambar beliau.. jangan lupa baca juga ini; penjelasan dari si ibu) membuatkan aku terdiam untuk berfikir sejenak..

walhal gadis pandai begini pun boleh berubah anginnya, inikan pulak aku yang suam2 kuku je.. apa, akan berubahkah aku kalau betul aku dapat sambung belajar di UK dahulu?

tak semua orang begitu, aku tau.. mungkin bukan juga salah dia 100%..

tapi merenung kembali diri sendiri, barangkali aku pun berkemungkinan besar akan beralih arah juga.. knowing myself, that's why i stated that..

kagum dengan ketentuan Allah.. sesungguhnya benar bagai yang Dia kata.. apa yang kita suka tak semestinya baik untuk kita, dan apa yang kita tak suka tak semestinya tak baik untuk kita.. hanya Allah yang Maha Mengetahui segala sesuatu (ref: surah Al-Baqarah, ayat 216)..

hey, tapi tak bermaksud aku matikan terus impianku itu ya! mungkin ia tak baik untuk aku masa tu.. tapi di masa yang lain, di masa yang Allah izinkan, impian itu pasti akan terlaksana jua..

aku percaya.. jalan yang dulu sangat kabur kini semakin jelas..

aku percaya... insyaAllah.

No comments: