Sunday, August 9, 2009

monolog hati aku

rimas bila berhadapan dgn situasi di mana apa jua yg diperlakukan seolah2 diperhati oleh sekumpulan manusia...

apa, igt aku tikus putih yg sdg dlm eksperimen?

kelakar bila ada yg menghakimi tanpa usul periksa dan dgn selamba membuat kesimpulan sendiri...

kau tahu tak dgn berbuat begitu kau nmpk sgt bodoh?

lemas bila ada yg cuba sibuk masuk ke dlm hidup aku tanpa menyedari siapa dia dlm hidup aku...

kau takde hak ok?!

penat bila terpaksa berhadapan dgn manusia yg berpura2, hipokrit, palsu...

tlg lah jd diri kau yg sbnr. aku kenal siapa kau laa!!

sedih bila kwn sendiri dibohongi, diambil kesempatan ke atasnya demi kepentingan ego sndri...

kau perlu ingat hukum KARMA. jgn pernah lupa itu!


meluat bila bersama dgn org yg merasakan diri sndri bgs...

org yg hebat tak pernah mengaku mereka hebat kau tau?!

menyampah dgn org yg terlalu bergaya diva, merasakan diri sendiri indah...

kecantikan itu hanyalah bersifat sementara. ayat cliche yg kau selalu dgr tp kau slalu lupa. fitrah manusia barangkali...

bosan dgn penipuan yg kau berikan. sama ada yg bersifat alasan atau yg sengaja kau reka atau sekadar mahu menutup cerita sbnr.

kau tahu tak, penipuan itu semua akan memakan diri kau satu hari nanti. kau akan rs malu tak terhingga seumur hidup kau!!

No comments: