Monday, May 23, 2011

marathon movies Pirates & Nur Kasih

seperti yang aku pernah cakap tulis, aku sekarang berada dalam bulan yang bertuah! satu hari dapat call dari TM HyppTV (sebab aku subscriber Unifi), kata aku terpilih untuk menonton movie 3D Pirates of The Carribean: On Stranger Tides!


~the invitation email~


of course la aku excited gila sebab tak pernah pun lagi tengok movie 3D! hehe.. memang best! dah la tengok cerita best.. tengok pulak dalam 3D.. memang terbaik!!


~macam ni je tiketnya.. kena ambil on the show date.. diorang ada buka kaunter kat pintu masuk~


movie kali ni memang terasa a bit weird sebab takde will & elizabeth, dan fokus more on jack in a love situation.. but jack will always be jack even he is in love with a beautiful woman.. his love for sailing surpasses everything.. hehehh..

and i love watching the love between the priest and the mermaid!! but they did not show their ending so i guess penonton kena teka sendiri la kot apa endingnya.. hmmm...

before that i watched nur kasih.. sangat best ok cerita nih.. aku nangis macam tahap nak meraung tapi sebab sedar diri kat dalam wayang so terpaksa tahan.. sampai sakit dada aku.. hahahaha.. ok now i can admit remy ishak berlakon memang best! heheh.. bangga ada abang macam dia :P

kalau ada sesiapa yang nak tengok filem nur kasih tapi tak pernah follow drama sirinya, takpe jangan risau.. at least tau jalan cerita drama siri tu pun dah cukup.. sebab filem ni kiranya sambungan drama siri tu..

walaupun rasanya macam agak cliche jalan ceritanya, tapi aku suka macam mana dia olah cerita tu agar menjadi menarik.. supaya penonton tertanya2 siapa empunya suara narrator? kenapa ada narrator? siapa perempuan berjubah hitam?

haaa suspense tak? kalau nak tau pergi la tengok k.. memang best! tapi part visual effect tu jangan la expect tinggi sangat k.. takut nanti kecewa.. hehe ;P

No comments: