Tuesday, May 17, 2011

outing photography with Eddie Putera

date: 16/4/11
venue: tugu negara, KL


i joined an outing photography, organised by one of the club in my company.. actually this was my first time so i was quite nervous.. dah la pakai redah pergi sorang2 kan.. aku kuatkan semangat untuk mendapatkan ilmu bidang yang betul2 aku minat sekarang..

banyak yang aku belajar dari sifu jemputan, photographer Eddie Putera.. kitorang panggil dia Abang Eddie, dan assistantnya which i forgot his name (sorryy!! -_-" )


~Abang Eddie~


~his assistant~


banyak yang aku belajar especially basic in photography and basic of camera setting.. membuatkan aku berkobar2 nak experiment more! they also provided us with three models for us to shoot.. kiranya ni macam open class; belajar dan practice at the same time..

i also learned how to interact with the models while shooting.. rupanya ada teknik tertentu agar both fotografer dan model dapat bekerjasama dengan baik, especially dalam situasi fotografer lagi ramai dari model.. ehehehe..

these are the models:


 ~mimie~


 ~nadia~


~ida~


it was raining the whole morning so terpaksa tangkap gambar indoor je.. and too bad i did not have speedlight (masa ni belum beli lagi).. kalau tak boleh buat eksperimen dengan speedlight.. takpe2 akan ada kelas lain yang aku akan join..

lagipun kawan2 aku pun ramai yang boleh aku paksa jadikan bahan eksperimen.. ahahhahaa! (^____^)V



~gambar2 yang lain aku dah upload kat page people, nature & building.. kenapa ada nature & building? sebab aku gatal nak eksperimen dengan bahan lain jugak selain dari model2 tu! ehehehe.. :-P

No comments: