Saturday, July 16, 2011

jalan2 outstation

for the time being, masa tak mengizinkan aku untuk betul2 spend time doing my things.. sedih weh.. i couldn't even catch up friends who came here from borneo.. making me missing my leisure time.. make me treasure my time more.. hmmm...

my travel from south to north, walaupun memenatkan, tapi tetap buat aku rasa sangat berbaloi.. i got to meet friends and make some new friends, and went to places i had never been before.. but i just had my jinho-shi accompanied me.. MoMo tinggal kat rumah since the travel due to work, leceh la pulak nak angkut MoMo sekali kan..

but it makes me missing MoMo terribly la pulak.. hahahhaa -_-"


date: 11/7/11 - Johor Bahru


~had dinner with ifa and her friend, syikin, at restoran My Friend, kempas (click here for the map).. kedai yang sangat besar, luas dan makanan yang sedap with various selection of menus.. tengok je la gambar api tomyam tu.. menarik kan? yumyum~


~and this was my drink.. gelas besar wehh.. gelas 1 liter.. aku ingat brader tu main2 je masa dia cakap 1 liter.. siot jek.. it tastes weird but not that bad.. siap ada ice-cream kat tengah2 cream.. haruslah rekod minuman pelik cenggini okehh.. ekekekke~


~yezzaa.. gayaku pergi JB.. melenggang bawak beg laptop je stail pergi ofis macam biasa.. ni pun wajib rekod nih.. dan juga wajib la bergambar kat airport Senai kan.. 1st time sampai.. jakun jap bahahahha~


date: 13/7/11 - Alor Setar


~lepas je check in hotel, terus ajak kak la dinner.. dia bawak kat kedai ni.. apa entah namanya, lupa dah.. kedai ni besar gila.. kedai masakan siam.. aku sendiri tak reti nak sebut menu apa yang aku oder.. nasib baik sedap.. bahahahha~


~me and boyfren kat depan istana lama, Alor Setar.. sanggup ni patah balik sebab nak tangkap gambar kat sini.. masa ni la aku rindu gila kat MoMo.. jinho-shi pun boleh laa hmmm.. gambar2 yang lain aku dah upload kat sini dan sini~


~kat kuala kedah.. jalan2 dengan skandal lama jap.. dia la penyebab aku lambat pergi penang.. pukul 10pm baru gerak dari Alor Setar.. pukul 11pm naik feri, 11.40pm baru sampai island.. pusing2 cari hotel, pukul 12.20am baru berjaya masuk bilik hotel.. ngantuk nak mampos tapi berbaloi.. kenapa berbaloi?? biarlah rahsiaaaa kehkehkeh~


date: 14/7/11 - Penang island


~gila pening aku nak cari tempat ni.. siap search kat GPS pun tak jumpa.. rupanya sebab kat maps/address memang la tulis "Lebuh", tapi kat dalam GPS "Jalan".. tak ke hangen satu badan aku dibuatnya?? ampeh~


~me and boyfren at tune hotel parking lot.. travel alone i think worth la duduk kat bilik hotel ni.. tapi kalau berdua, siyes cramp.. yup, bagi aku berdua adalah cramp di sini~


~on the way balik KL, singgah kejap kat rumah budak tecik-tomey nih.. bila tunjuk gambar ni kat dia, dia siap panggil baby, nak picit pipi, kiss segala.. sabo je la.. pastu majuk ngan aku nangis kuat gila sebab aku cakap padan muka masa dia terhantuk kepala kat lantai.. tu la, main guling2 lagi.. ekekeke.. gambar mak dia tak ambil sebab mak dia ampeh.. ada ke pregnant tak bagitau aku.. tengok2 perut dah besar.. kalau aku tak singgah hari tu sure tup2 dapat message dah bersalin kan.. azimah, nanti aku pikir nak bagi denda apa kat ko nih :-P ~


esok kena pergi balik JB, 5 hari kat sana.. semoga perjalanan pergi-balik dan segala urusan kerja berjalan dengan lancar.. ameen.



p/s: jinho-shi is my Nokia N8, MoMo is my camera ^__^

2 comments:

Azie said...

denda?? xpe ko blanje je aku makan ke tgk wayang ke...sure aku buat nye..hehe..

whitelilies island said...

aku la plak yg kena blnje ek..aku nk demand ko msk yg spesel utk aku..nk ajk depa yg lain mai umah hang mkn skali..ehehe