Sunday, September 11, 2011

hello world!

waahhh kesiannya blog dah bersawang habuk seinci.. ekekekeke..

padah cuti panjang.. masuk kerja terus hadap kerja sampai berkejar sana sini.. nak spend time with friends and family lagi.. seminggu yang sangat busy sampai balik rumah awal pagi, tidur 2 jam je.. kenapa tidur 2 jam je? nanti aku update next post k..

so far raya tahun ni tak terasa kemeriahannya.. maybe sebab ramadhan tahun ni berselang dengan kerja.. jadinya ketenangan ramadhan tu aku tak rasa sangat.. sedih ok.. hukhuk..

cuma yang istimewanya adalah aku dapat merasa berpuasa jauh di tempat orang.. rasa macam perantau.. masa balik lagi la terasa.. dengan barang banyak gila angkut dalam tren balik ipoh.. orang ramai tunggu tren delay sejam.. nasib baik aku buat hati keras decide last minit tak payah beli ikan terubuk.. kalau tak lagi banyak barang aku kena bawak.. dengan baunya lagi.. uurrrgghh..

ok next time travel bawak je terus beg besar.. jangan hesitate dah! -_-"

serba sedikit gambar kenangan sepanjang tempoh merantau.. ceeehhh nak jugak kan guna ayat merantau tuh.. ekekeke :-P


  • gambar dalam "belon"


~ini gambar sayap kapal terbang.. perasan tak ada line putih tu? that is how it looks like when the wing cut through the air.. magnificent view isn't it? ~


  • makan seafood di Topspot.. heaven!!



~oyster goreng tepung.. err this is my first time makan ni.. the tepung is sedap but a bit oily.. rasa macam lebih sesuai makan sebagai snack daripada buat lauk~


~midin.. sayur paku-pakis ni memang my favourite! ~


~sup gamat.. i like it.. maybe because dia banyak letak telur kot~


~sotong goreng tepung dengan butter.. encik tukang masak sangat murah hati dengan butter sampai rasa macam makan kuih raya tepung tu.. sangat berlemak! dan sotongnya sangat fresh! ~


~siakap black pepper.. ikan yang sangat fresh! ~


~udang masak sweet sour.. besar gila kot udang dia.. aku paling suka makan part kepala dan telur dia.. puas hati sebab udangnya besar! nyumnyum~


  • shopping kek lapis sarawak





~shopping kek untuk raya.. hehe~



~sekarang dah ada food court.. dulu aku pergi (tahun 2009) takde lagi~


~sotong tumbuk.. hasil belian kat food court tadi.. nyumnyum~


~nak balik dah.. bot pun dah sampai~


  • last day + birthday celebration






gambar lawatan sambil belajar aku upload kemudian k.. nak edit gambar lain pulak.. hehe

No comments: