Wednesday, March 23, 2011

menulis review blog Carl Samsudin (ajenye gila okeh!)



aku kenal mamat ni first masa pergi konsert Hujan tahun lepas, kat dataran MAEPS.. masa tu aku dan dua orang kawan aku tengah duduk lepak sambil makan2 borak2 sementara tunggu konsert nak start.. kebetulan tak jauh dari kitorang ada la sekumpulan guys duduk lepak juga.. tiba2 datang la mamat ni minta izin tangkap gambar guys tu.. dia mintak diorang pegang logo JOHO sekali..


~haa budak2 ni la.. aku pulak lepak kat area kanan sikit dari diorang ni (direction ikut pandangan viewer of the picture) (source: here)~

~macam ni la rupa paras logo tu (source: here)~


here are his entries about the concert:

  1. 1st Episode: HUJAN
  2. 2nd Episode: HUJAN
  3. 3rd Episode: HUJAN
jealous okeh dapat tau dia lepak sekali dengan geng Hujan since days before of the concert.. demmit!

dapat tau kewujudan mamat ni lepas tengok gambar2 konsert kat fb Hujan kalau tak silap aku.. dia ada post something kot pastu usha punya usha jumpa la blog dia.. since then follow je la sebab his photos are awesome!

aku takde buat review pasal konsert tu kat sini sebab (1) aku memang tak bawa kamera pergi konsert (2) phone aku mati so tak sempat nak tangkap gambar apa2 pun masa konsert tu T____T.


aku memang terniat nak minta dia ni tolong review photo collection aku.. sekali terbaca la pulak entry ni.. so here goes nothing, trying my best *crossing fingers*
  1. rupa paras blog:
    • aku read blog2 yang aku follow melalui Google Reader so aku rasa cam tak fair la pulak nak komen pasal ni kan.. siyes tak perasan pun bila blog dia bertukar wajah.. bahaha.. ok next!
  2. entries:
    • generally dia tulis info yang dia nak share dengan readers.. aku rasa dia ni mengamalkan sikap sharing is caring kot.. hehe.. dia rajin share info pasal macam mana nak generate duit melalui blog (contoh), atau something yang dia cuba nak buat readers berfikir secara kreatif dan kritis (contoh), atau something yang kontroversi (contoh).. mungkin ada sesiapa antara korang yang akan rasa offended baca such entries so i advise you to clear up and open your mind before reading them ^__- .. lain2 entries kebanyakannya dia tulis tentang apa2 je yang dia suka seperti entertainment dan football..
  3. photos:
    • this is his interest and he's good at it! dia ada buat projek Gadis dan projek Bloggers.. sangat inspirational sebab i too want to do the same! yang beza adalah projek aku ni akan cooperate dengan member aku yang gila mekap ni.. so kitorang nak cari model untuk kitorang punya bahan eksperimen bahahahhaha (gelak saintis jahat).. harap boleh belajar dari ko ye carl! (^__^)V
    • yang seronoknya, mamat ni buat aku kenal ramai fotografer yang lain.. dan dia pun memang belajar non-stop dari sifu2nya.. belajar dari yang terbaik untuk mendapat ilmu yang terbaik agar dapat menghasilkan sesuatu yang terbaik.. salute dowh..
3 je??? hahahahha.. tu je kot yang aku mampu buat.. duuhh.. takpe2 menang tu tak penting.. yang penting aku nak dia review photos collection aku tu je.. menang tak menang aku tetap nak mintak tolong dia review tak kira tak kira! hehe.. boleh ye carl?  (^__^)V

No comments: